Tervetuloa meille, Tuomo!

Pirkkalan seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi Tuomo Törmäsen seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi kokouksessaan 8.2.

Valinnasta äänestettiin. Vaalin ensimmäisellä kierroksella Tuomo Törmänen sai 13 ääntä, Asko Nuorkivi 12 ääntä ja Heidi Pitkänen 2 ääntä. Koska kukaan ehdokkaista ei saanut yli puolta äänistä, järjestettiin toinen äänestys kahden eniten ääniä saaneen ehdokkaan kesken. Toisella kierroksella Tuomo Törmänen sai 14 ääntä ja Asko Nuorkivi sai 13 ääntä.
Pirkkalan kirkkoherraksi haki hakuajan loppuun (17.11.2023) mennessä viisi ehdokasta, jotka kaikki Tampereen tuomiokapituli totesi kelpoisiksi tehtävään.
Kun kirkkovaltuusto oli päättänyt, että kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, kirkkoneuvoston nimeämä valintatyöryhmä ryhtyi valmistelemaan valintaa. Hakijoista neljä haastateltiin ja lähetettiin soveltuvuusarvioon. Nämä ehdokkaat esittäytyivät seurakuntalaisille 18.1. järjestetyssä paneelikeskustelussa Pirkkalan kirkossa.
Kirkkoneuvoston nimeämä valintatyöryhmä katsoi Tuomo Törmäsen täyttävän seurakunnan erityiset tarpeet parhaiten. Toiseksi parhaiten työryhmä katsoi seurakunnan erityisten tarpeiden toteutuvan Heidi Pitkäsen kohdalla.
Kirkkoherran valintaprosessista lisää täällä: kirkkoherra - Pirkkalan seurakunta

Kirkkovaltuuston kokouksen pöytäkirja on nähtävillä verkossa. Linkki avautuu uudessa välilehdessä(PDF)

Thu Feb 08 20:06:00 EET 2024