Tarinoita 100-vuotiaasta - Nomadireitti opastaa hautausmaalla kävijää

Pirkkalan seurakunta ja Vanha kirkko täyttivät 100 vuotta vuonna 2021. Tähän liittyen avattiin Nomadireitti "Tarinoita 100-vuotiaasta".

Reitti kulkee Vanhan kirkon hautausmaalla ja esittelee hautausmaata. Reitillä on kymmenen rastia, joilla kerrotaan tarinoita menneisyydestä ja nykyisyydestä. Reitti kannustaa jakamaan myös omia kokemuksia ja muistoja: Mitä sinä haluaisit kertoa lapsillesi tai lastenlapsillesi? Mitä haluaisit kysyä vanhemmiltasi tai isovanhemmiltasi? Mitä tämä paikka merkitsee sinulle?

Nomadi-reitille voi lähteä silloin, kun se itselle parhaiten sopii. Rasteilla on toiminnallisia tehtäviä, joita voi ratkoa yksin, ystävien tai vaikkapa perheen kanssa. Aloitusrasti sijaitsee Anian rantatien puoleisella pysäköintipaikalla, opastetaulun luona. Reitti päättyy kirkon pääoven eteen. Kesällä kirkossa voi vierailla silloin kun se on auki, jos käynnissä ei ole hautaus tai muu toimitus.

Hae ilmainen Nomadi-sovellus mobiililaitteesi sovelluskaupasta. Avaa sovellus ja syötä hakusanaksi ”Tarinoita 100-vuotiaasta”. Jos lataat kartan etukäteen info-nappulasta, et ole riippuvainen mobiilidatasta. Avaa puhelimen äänet ja sijaintitiedot viimeistään aloitusrastilla, jotta näet missä kohtaa reitillä olet. Tultuasi rastin lähelle puhelin antaa äänimerkin tai värisee. Rastien kohdalla voit avata puhelimella rastien tekstit, audiot tai videot ja jäädä hetkeksi niiden äärelle.

Tekijätiimi kiittää kaikkia seurakuntalaisia ja työntekijöitä, jotka ovat olleet mukana reitin suunnittelussa ja toteutuksessa!

Tarinoita 100-vuotiaasta.