Virkatodistus, sukuselvitys, sukututkimus

Voit tilata virkatodistuksen itsestäsi tai sukuselvitysmuotoisen virkatodistuksen vainajasta ev.lut.kirkon asiointipalvelussa.

Yksityishenkilö tarvitsee tunnistautumiseen verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Palvelua käyttävän yksityiskäyttäjän tulee olla täysi-ikäinen henkilö, jolla on kotikunta Suomessa.

Yritys- ja yhteisökäyttäjät tarvitsevat organisaatioltaan valtuutuksen, joka tehdään suomi.fi –palvelussa.

Siirry tilaa virkatodistus -asiointipalveluunLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
Yksityishenkilöiden sekä yritys- ja yhteisöasiakkaiden tilaukset.

Lisätietoja ja ohjeita virkatodistuksista

Jos virkatodistuksen tilaaminen verkkopalvelussa ei onnistu, voit tilata virkatodistuksen puhelimitse Tampereen aluekeskusrekisteristä p. 03 2190 700 arkisin klo 9–15.

Sukututkimus

Sukututkimus on sukulaisuussuhteiden selvittämistä ja henkilöhistoriallista tutkimusta. Sukututkimuksen tärkeimpiä tietolähteitä ovat seurakuntien kirkonkirjat. Valtaosa seurakunnista on antanut yli sata vuotta vanhat kirkonkirjansa Kansallisarkiston säilytettäväksi.

Sukututkimus on eri asia kuin sukuselvitys, joka tarvitaan esim. perunkirjoitukseen.

Lisätietoja sukututkimuksesta löydät Tampereen aluekeskusrekisterin nettisivuilta.

Tiedot sukututkimukseen tulee tilata kirjallisesti joko
•    tilauslomakkeella
tai
•    vapaamuotoisella kirjeellä osoitteesta Tampereen aluekeskusrekisteri, PL 226, 33101 Tampere.

Tietoja luovutetaan ainoastaan kirjallisesti. Sukututkimus on maksullista, hinnasto.

Tilaa selvitys sukututkimusta varten

Kukka.