Paastonajan podcast

Taivaan alla -podcast nostaa paastonaikana esiin seitsemän ns. klassista kuolemansyntiä, jotka ovat ylpeys, kateus, viha, laiskuus, ahneus, ylensyönti ja himo.

Podcast-sarjassa julkaistaan yksi jakso joka viikko paastonajan. Julkaisuajankohta on torstaisin kello 18, paitsi hiljaisella viikolla julkaisuajankohta on keskiviikko klo 18.

Paaston aikana meitä kutsutaan tutkimaan Jumalan pyhyyttä ja rakkautta, joka näkyy Jeesuksen kärsimyksessä ja kuolemassa. Paastoon liittyy katumus: ihminen katuu syntejään ja kiintymistään tähän maailmaan. Paastonaika kutsuu meitä etsimään uutta, kasvamaan vastuullisempaan elämäntapaan ja luopumaan omastaan hädänalaisten hyväksi.

Seitsemää kuolemansyntiä käsittelevät seurakuntamme papit sekä muutama muu työntekijä.

Jaksot:

1. Ylpeys, kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuth (julkaisuajankohta muuttunut alkuperäisestä suunnitelmasta). Kuuntele jakso tästä. Lue jakso tästä.

2. Kateus, pastori Arto Köykkä. Kuuntele jakso tästä. Lue jakso tästä.

3. Viha, pastori Jukka Jormanainen. Kuuntele jakso tästä. Lue jakso tästä.

4. Laiskuus, pastori Reetta Mörttinen. Kuuntele jakso tästä. Lue jakso tästä.

5. Ahneus, johtava varhaiskasvatuksen ohjaaja Laura Furu ja lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja Anne Vanhatalo. Kuuntele jakso tästä. Lue jakso tästä.

6. Ylensyönti, pastori Tuula Mannermaa ja lyhytterapeutti Anne Porrassalmi. Kuuntele jakso tästä. Lue jakso tästä.

7. Himo, nuorisotyönohjaaja Teemu Kallio. Kuuntele jakso tästä. Lue jakso tästä.

Paastonajan podcastin julkaisusuunnitelma.