Seurakuntalaisia messussa Pirkkalan kirkossa.

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalveluksessa saamme olla yhdessä rakastavan Jumalan edessä. Voimme hiljentyä ja rauhoittua elämän hyörinän keskellä sekä kokea yhteyttä toisten kanssa.
Seurakunta myös rukoilee kastettujen, avioliittoon kuulutettavien ja hautaan siunattujen puolesta.
Jumalanpalveluksessa Jumala palvelee meitä sanan ja Pyhän ehtoollisen välityksellä.
Jumalanpalveluksia järjestetään eri aikoina eri tiloissa. Pääjumalanpalveluksemme on sunnuntaisin kello 10 Pirkkalan kirkossa vietettävä messu, jossa on ehtoollinen. Pirkkalan Vanhassa kirkossa järjestetään messu noin kerran kuussa sunnuntaisin kello 18.

Monimuotoiset jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelukset ovat erilaisia musiikiltaan ja muulta toteutukseltaan. Monimuotoisuus antaa rikkaalla tavalla mahdollisuuden hiljentyä ja kokea elämyksiä yhdessä. Seurakunnassamme toteutetaan perinteisen messun ja sanajumalanpalveluksen lisäksi muunlaisia jumalanpalveluksia.
Perhemessuissa ja vauvakirkoissa eri sukupolvet kohtaavat toisensa. Niissä musiikkia, rukousta ja raamatun lukua toteutetaan lapset huomioon ottaen. Niiden sisältö tukee lasten kristillistä kasvatusta.

Tule mukaan kehittämään jumalanpalveluksia

Ihmiset ja aika muuttuvat, myös jumalanpalveluselämä muuttuu.
Kutsumme Sinua antamaan osaamistasi ja ideoitasi jumalanpalvelusten suunnitteluun ja toteuttamiseen.
Sinun tehtävänäsi voi olla tervetulotoivotuksen esittäminen, Raamatun ja esirukouksen lukeminen, kolehdin kanto, rukous jumalanpalveluksen puolesta, saarnan toteuttaminen yhdessä papin kanssa, musiikin toteuttaminen yhdessä kanttorin kanssa tai kirkkokahvien järjestäminen. Kirkkoväärtin vapaaehtoistyöstä voi lukea lisää tästä.

Tervetuloa mukaan kehittämään jumalanpalveluksia ja kokemaan osallistumisen iloa!

kappalainen, diakonia, lähetystyö,

Vt. kirkkoherra 1.10.2023- 31.3.2024