Pirkkalan seurakunnan kummilapset

Pirkkalan seurakunnan rippikoululaisilla on omat kummilapset Etiopiassa Suomen Lähetysseuran kautta. Varoja saadaan mm rippikoulun leirikioskista, leirien ja konfirmaatiomessujen kolehdeista. Näin rippikoululaisilla on mahdollisuus olla mukana tärkeässä kummityössä. Saamme kerran vuodessa kuulumisia opintojen etenemisestä.

Lähetyskahvila Sirpakassa kokoontuvalla Viittomakielisellä kummipiirillä on kummilapsi Kuurojen lähetyksen kautta Afrikassa.

Seurakunnan nuorilla aikuisilla on kummikohteena Hosainan kuurojen koulu.

Terveisiä Hosainasta joulukuussa 2021:

Lue kummikirje tästä. (Aukeaa PDF-tiedostona.)

Rippikoulutyön kummilapset:

Getachew Fentaw.

Getachew Fentaw  opiskelee neljättä vuotta kirjanpitoa Woldiyan yliopistossa ja valmistunee parin vuoden sisällä. Hän on aktiivinen toimintakeskuksella nuorempien ohjaajana. Yhdessä ystävänsä Yohanneksen kanssa he ovat mukana näytelmäprojektissa.

Roza Getaye.

Roza Getaye asuu isoäitinsä kanssa Dessiessä. Hän on suorittanut lukion ja lähtee opiskelemaan sairaanhoitajaksi Alkan ealth Science and Techonology Collegeen.

Seada Ahmed.

Seada Ahmed on valmistunut Kombolchan ammatillisesta oppilaitoksesta alanaan nahkavaatteet/tuotteet. Seada on saanut työpaikan nahkateollisuuden parista uudesta tehtaasta Kombolchasta.

Betlehem Bantegize.

Betlehem Bantegize opiskelee Woldiyan ammatillisessa oppilaitoksessa tekstiiliteollisuutta.

Viittomakielinen kummipiiri

Happy Ngimbudzi.

Kummilapsi  Happy Ngimbudzi Tansaniasta Kuurojen lähetys ry:n  kautta.

Aikaisemmin tukemiamme kummilapsia

Rippikoululaisten ja nuorten ensimmäinen kummipoika Etiopian aids-orpojen tukiprojektista, Wondewossen Teferra, on valmistunut teknisestä koulusta sähköteknikoksi sekä hänen veljensä Mesaj Teferra on valmistunut opettajaksi. Molemmat ovat myös saaneet työpaikat.

Nuorten aikuisten kummipoika Adamlak Amkiso opiskelee Hosainan kuurojen koulussa.

Kuka tahansa voi ryhtyä kummiksi

Kummina voi olla yksittäinen henkilö, perhe, esim. harrastusryhmä, seurakunta tai yhteisö.

Kummina voit auttaa kummilapsia valitsemassasi kohteessa.