Diakonia - kristilliseen rakkauteen perustuvaa palvelua

Diakonia on kristilliseen rakkauteen perustuvaa palvelua, jonka lähtökohtana on Jeesuksen esimerkki ja hänen opetuksensa. Jeesus kohtasi myös heitä, joita muut hyljeksivät ja osoitti, että jokainen ihminen on arvokas riippumatta hänen lähtökohdistaan.

Diakonia kuuluu kirkon perustehtäviin. Kirkkolaissa on lueteltu ne tehtäväalueet, joilla kirkko toimii yhteiskunnassa: "Tunnustuksensa mukaisesti kirkko julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja sekä toimii muutenkin kristillisen sanoman levittämiseksi ja lähimmäisenrakkauden toteuttamiseksi".

Kirkon yhteiskuntatyö liittyy läheisesti diakoniavastuuseen. Se tähtää vastuulliseen elämäntapaan ja yhteiskunnan rakenteitten oikeudenmukaisuuteen.

Vapaaehtoistyöstä uutta iloa arkeen

Jokaista seurakuntalaista kutsutaan lähimmäisen huomioimiseen, rohkaisemiseen ja auttamiseen. Vapaaehtoistyö on tärkeä työmuoto seurakunnassa. Vapaaehtoistyön avulla voit saada uusia ystäviä, onnistumisen elämyksiä ja uutta iloa elämään. Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat lähteä mukaan Pirkkalan seurakunnan vapaaehtoisten innokkaaseen joukkoonTutustu myös Apureihin, joilta voi pyytää apua arjen pieniin askareisiin, kuten kattolamppujen asentamiseen.

Soita tai tule käymään

Voit varata ajan diakoniatyöntekijöiden vastaanotolle joko soittamalla, teksti- tai whatsappviestillä, sähköpostitse tai poikkeamalla toimistossa. Diakoniatyöntekijät tulevat halutessasi myös vierailemaan kotiisi. Yhteystiedot löydät täältä.

Ota rohkeasti yhteys, asiasi on meille tärkeä!

Päivänkakkaroista tehty sydän