Konfirmaatio ja rippijuhla

Rippikoulu huipentuu kirkossa tapahtuvaan konfirmaatioon, jossa vahvistetaan kaste ja otetaan konfirmoitu seurakunnan täysivaltaiseksi jäseneksi. Konfirmaation jälkeen pidettävät rippijuhlat voi järjestää kotona tai esimerkiksi seurakunnan tiloissa. Seurakunnan tilojen vuokraamisesta voit lukea tästä.

Rippijuhlassa suku ja ystävät kokoontuvat yhteen juhlimaan nuoren konfirmaatiota. Juhlassa nuori voi kertoa rippileirimuistojaan sekä juhlaväki voi yhdessä laulaa esimerkiksi Nuoren seurakunnan veisukirjan kappaleita. Rippilapsen lapsuuden kuvia voi kerätä albumiin tai pöydälle vieraiden nähtäväksi. Erityisiä sääntöjä tarjoilun osalta ei ole.

Onnea suureen juhlaanne!

Lisää rippikouluista Pirkkalan seurakunnassa

Rippikoululaisia.

Rippikoulu on puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Usein rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu edeltää rippijuhlia

Nuorta kannattaa juhlia. Yksi etappi monen nuoren elämässä on rippikoulun päättäminen, jonka jälkeen kirkossa järjestetään konfirmaatiojuhla. Lisäksi kotona voidaan järjestää rippijuhlat nuoren toiveiden mukaisesti.

Konfirmaatio tapahtuu jumalanpalveluksessa

Rippijuhlia vietetään rippikoulun käyneen ja konfirmoidun nuoren kunniaksi. Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla.

Rippijuhlien järjestäminen