Pyhiinvaellukset

Mitä on pyhiinvaeltaminen? Kuulostaa hienolta, mutta kuka tahansa, joka tykkää kävelemisestä, voi lähteä mukaan matkaan kokeilemaan. Kuljemme luonnossa polkuja tai myös urbaanissa, kaupunki ympäristössä, kokien ympäristöä ja matkalla syntyvää yhteyttä toisiin. Osan matkaa kuljemme usein hiljaisuudessa, mutta matkan varrella tutustuu myös matkatovereihin. Pienet rukoushetket tauottavat kulkemista, niissä luetaan tekstejä Raamatusta ja rukoillaan. Matkoja toteutetaan lyhyempinä ja pidempinä. Tarvitset mukaan säähän ja kävelyyn soveltuvat varusteet, juotavaa ja evästä matkaan.

Birgitan pyhiinvaellus la 2.9.2023.

Lue Birgitan vaelluksesta, vaelluksen taustasta ja pyhiinvaeltajan messusta tämän linkin kautta.

Birgitan vaellus lähtee Pirkkalan vanhalta kirkolta kohti Lempäälän Pyhän Birgitan kirkkoa la 2.9 klo 8.30. Tule vanhalla kirkolle omin autoin Anian rantatie 226, jo puoltatuntia aikaisemmin. Ota vaihtovaatteille reppu, jonka voit jättää huoltoauton kuljetettavaksi ja eväsreppu päivän vaellusta varten, jossa on riittävästi juomaa ja purtavaa sekä pientä ensiapuvälinettä, jos sattuu kengät hankaamaan.

Vaellusreitti Pirkkala-Pyhän Birgitan kirkko 26 km. Jaakon kirkolta Birgitan kirkolle. Vaellamme kylien poikki pieniä kyläteitä ja vielä pienempiä kärrypolkuja. Välillä metsän suojassa ja rauhassa pientä polkua. Ylitämme kuntarajan Rajalassa. Pidämme taukoa nuotiolla ja siitä kohti Juustopolkua. Kohta jo Kuokkalan kuohut kuuluvat. Kosteuttakestävät kengät ovat tarpeen tällä Kuninkuusmatkalla. Takaisin kuljetus on Lempäälästä messun jälkeen klo 19.30.

Jos olet kiinnostunut vaelluksesta soutaen, ota yhteys Jorma Schukoffiin: 040 721 6983.

Ilmoittaudu Birgitan vaellukselle Lempäälän seurakunnan sivuilla 15.6. alkaen tästä