Pirkkalan ystäväperheet

Afrikantähteä vai Monopolya?
Samanhenkistä seuraa vailla?
Tosielämän ensitreffit hiekkalaatikolla?
Pullataikina kohoamassa, kuka tulis kahville?
Yhdessä tehden ja ihmetellen…

Violetti tähdenlentoa kuvaava logo.

Kaikkea tätä ja paljon enemmän tarjoaa Pirkkalan ystäväperheet. Tämän linkin kautta voit ilmoittaa perheesi mukaan Pirkkalan ystäväperheet –toimintaan. Perheellenne etsitään muutamasta samanlaisessa elämäntilanteessa olevasta perheestä ystäväperheiden rinki. Ystäväperheet voivat tavata toisiaan, ystävystyä ja saada vertaistukea vanhemmuuteen ja lapsiperheen arkeen.

Kuulostaa kivalta! Miten tähän pääsee mukaan?

Pirkkalan ystäväperhetoimintaan pääsee mukaan täyttämällä yllä olevan linkin takaa löytyvän ilmoittautumislomakkeen. Seurakunnan työntekijä on yhteydessä jokaiseen lomakkeen täyttäneeseen perheeseen ja kartoittaa vielä tarkemmin juuri teidän perheen tarpeet ja toiveet. Kun neljä tai viisi samanlaisen tilanteen jakavaa perhettä ilmoittautuu mukaan, niin perheet kutsutaan tutustumistapaamiseen.

Mistä tiedän, että toiminta sopisi juuri meidän perheelle?

Pirkkalan ystäväperheistä pyritään kokoamaan useita ystäväperheiden rinkejä, joilla on yhdistäviä tekijöitä. Kutakin ystäväperherinkiä voi yhdistää myös jokin piirre perheissä kuten esimerkiksi samanikäiset lapset, erityistä tukea tarvitseva lapsi, harrastukset, uusperheys tai samankaltainen elämäntilanne. Toiminta sopii siis kaikenlaisille perheille.

Kuinka sitovaa toiminta on?

Jokainen ystäväperheiden rinki sopii itse sen, kuinka usein perheet haluavat tavata ja millaisia juttuja yhdessä tehdä. Parhaassa tapauksessa löydätte elinikäisiä ystäviä toisista perheistä ja pystytte auttamaan toinen toistanne ihan arjen käytännöissä yhteisten mukavien puuhien ja tapaamisten lisäksi.

Kuka toimintaa ohjaa?

Vihreä tähtikortti.Pirkkalan seurakunnan työntekijä tutustuttaa kunkin ystäväperheringin perheet toisiinsa. Ensi tapaamisella perheet sopivat yhdessä, miten pitävät yhteyttä ja millaisia tapaamisia olisi mukava järjestää. Perheille annetaan myös ideoita ja vinkkejä erilaisista yhteisistä puuhista ja paikoista joita he voivat hyödyntää tapaamisten lomassa. Vähintään kerran vuodessa ystäväperheet kutsutaan yhteiseen tapaamiseen esimerkiksi kevätpiknikin tai joulujuhlien merkeissä. Vaikka perheet pääsääntöisesti suunnittelevat ja tapaavat toisiaan itsenäisesti, on seurakunnan työntekijä tarvittaessa tavoitettavissa ja kutsuttavissa mukaan tapaamisiin.

Lisätietoja saat toiminnasta Marittalta ja Lauralta!

Ollaan tähtiä toisillemme!

johtava varhaiskasvatuksen ohjaaja