Maailman pihamailla - matkalaisen messu

to 16.5. klo 19.00
Matkalaisen messu.Kartta.

Pirkkalan kirkko

Matkalaisen messu, (ei ehtoollista) tahtoo liittää meidät juuriaan etsivien rukoilijoiden pitkään saattoon, jossa kodin ja aidon elämän ikävä on aina läsnä.

Maailman pihamailla - matkalaisen messu (ilman ehtoollista)
Markku Ylipää, sävellys
Jouko Ikola, tekstit
Mukana Olli-Pekka Silfverhuth
Musiikissa kuuluu etsijän kaipaus, eksyneen ja rikkoutuneen matka syvälle omaan sisimpäänsä.
Musiikin varjoista nousee myös valo, muisto sydämen puhtaudesta, rauha ja ilo siitä, että on joku, joka on aina suurempi.
Messun sanoitus avautuu alkulaulun virittämästä teemasta. Maailman kaikissa kylissä me etsimme pihapuuta, kiintopistettä, elämän syvintä lähdettä.
Matkalaisen messu tahtoo liittää meidät juuriaan etsivien rukoilijoiden pitkään saattoon, jossa kodin ja aidon elämän ikävä on aina läsnä. Saattajana kulkevat Raamatun suuret kertomukset heistä, jotka vaelsivat, taistelivat ja etsivät kotiaan suuren kaipauksen kuljettamina.
Matkalaisen messun idea syntyi vuonna 2017 Teneriffalla, missä Markku Ylipää toimi turistikanttorina ja Jouko Ikola turistipappina. Tekstit ja sävellykset syntyivät vuosien 2017-2018 aikana Kanariansaarilla ja Suomessa. Ensi kerran messu esitettiin Kirkon ulkosuomalaistyön konferenssissa Aitolahden kirkossa Tampereella elokuussa 2019.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Musiikki Musiikki