Matti Kalkamo muistomerkin taiteilijaksi

Pirkkalan hautausmaalle varatulle muistomerkkipaikalle toteutettavan Tyhjän sylin muistomerkin toteuttajaksi on valittu tamperelainen kuvanveistäjä Matti Kalkamo.

Taiteilijaa etsittiin portfoliohaulla, eli työstä kiinnostuneet taiteilijat toimittivat seurakunnalle esittelyn itsestään ja aiemmista töistään sekä ajatuksiaan muistomerkin toteuttamisesta. Näiden perusteella työryhmä valitsi muistomerkin toteuttajaksi kymmenen hakijan  joukosta Matti Kalkamon.

Taiteilijavalinnan lisäksi kirkkoneuvoston kokouksessa 22.2. käsiteltiin myös mm:

• 2023 toimintakertomukset
  • Hautaustoimen ohjesääntö
  • Hautausmaan kausityötnekijöiden palkkataso (pieni nosto ylärajaan)
  • Aikuistyön vastuuryhmän toteuttaman kyselyn tulokset tiedoksi

Kirkkoneuvoston kokouksen 22.2.2024 pöytäkirja

2024-02-23 10:27:00.0