Kirkkoneuvosto esittää uudeksi kirkkoherraksi Tuomo Törmästä

Keskiviikkona 31.1. kokoontunut kirkkoneuvosto päätti äänestyksen jälkeen esittää kirkkovaltuustolle, että Pirkkalan seurakunnan uudeksi johtajaksi valitaan Tuomo Törmänen. Markku Kuusjärvi teki vastaehdotuksen, jossa kirkkovaltuustolle ehdotetaan Asko Nuorkiveä kirkkoherraksi. Ehdotusta kannatti Marja-Leena Seilo. Äänin 7–2 päätökseksi jäi, että kirkkovaltuustolle esitetään Tuomo Törmäsen valintaa kirkkoherraksi.

Kirkkovaltuustossa käydään vaali, jossa valtuutetut voivat äänestää ketä tahansa viidestä hakijasta, jotka tuomiokapituli syksyllä totesi vaalikelpoisiksi.

Krkkoneuvoston asettama kirkkoherran valintatyöryhmä haastatteli ja lähetti soveltuvuusarvioon ne neljä hakijaa, joilla oli ennestään kokemusta kirkkoherran tehtävästä. Työryhmä katsoi seurakunnan erityisten tarpeiden toteutuvan parhaiten Tuomo Törmäsen kohdalla ja esitti kirkkoneuvostolle Tuomo Törmäsen valintaa kirkkoherraksi. Toiseksi parhaiten työryhmä katsoi seurakunnan erityisten tarpeiden toteutuvan Heidi Pitkäsen kohdalla.

Kirkkovaltuusto kokoontuu valitsemaan Pirkkalan seurakunnan uuden kirkkoherran vaalilla torstaina 8.2. klo 18 alkavassa kokouksessaan Pirkkalan kirkossa. Kaikki viisi kelpoista hakijaa ovat vaalissa mukana.
Kokous on yleisölle avoin, kahvitarjoulu klo 17.30 alkaen. Tervetuloa.

Kirkkoherran valinnasta enemmän tietoa sivuillamme täällä.

Muita päätöksiä

• Pappilan päärakennushankkeen arkkitehdiksi ja pääsuunnittelijaksi valittiin Pulsarkkitehdit Oy.
  • Toinen kouluikäistyön nuorisonohjaajan viroista tulee haettavaksi. Valintaa valmistelevaan työryhmään kirkkonevosto valitsi Laura Furun ja jäseniksi Taavi Ahosen, Niina Keräsen, Antti Lampisen ja Reetta Mörttisen sekä nuorten vaikuttajaryhmän edustajan.
  • Pirkkalan seurakunta solmii Wycliffe Raamatunkääntäjät ry:n kanssa kannatussopimuksen, jonka sisältönä on tukea Alan ja Ritva Brownin raamatunkäännöstyötä Papua-Uudella-Guinealla.
  • Hyväksyttiin diakoniatyön ja lähetystyön johtosäännöt.

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 31.1.2024 (PDF)

2024-01-31 21:51:00.0