Hätäapukeräys Pirkkalassa Ukrainan sodasta kärsiville

Vihreä keräyslipas.

Kirkon Ulkomaanapu on käynnistänyt hätäapukeräyksen Ukrainan sodasta kärsiville. Nopein, helpoin ja vaikuttavin tapa auttaa tässä vaiheessa on lahjoittaa rahaa kansainvälisille järjestöille, jotka pystyvät ammatillisesti organisoituun humanitaarisen apuun, ja joilla jo on valmiit auttamisverkostot kriisialueilla.

Pirkkalan seurakunta kuuluu ns. KUA:n nopean toiminnan joukkoihin, jotka lähtevät toteuttamaan hätäapukeräystä. Lipaskeräyspäivä toteutetaan perjantaina 11.3. kello 10-21 välisenä aikana. Keräyspaikkoina ovat Pirkanpoika, Prisma ja Citymarket.

- Kerääjän tunnistaa Kirkon Ulkomaanavun vihreistä liiveistä ja keräyslippaista, kertoo lipaskeräyksestä vastaava Jouni Kivimaa.

Kivimaa kertoo, että vapaaehtoisia lipaskerääjiä vielä tarvitaan. Kerääjäksi voi ilmoittautua Jouni Kivimaalle 050 523 5025.

Pirkkalan seurakunta on myös kirkkoneuvoston päätöksellä lahjoittanut 5000 euroa Kirkon Ulkomaanavun hätäapukeräykseen Ukrainan sodasta kärsivien auttamiseksi.

Kirkon Ulkomaanapu jakaa yhteistyökumppaninsa kautta sodasta kärsineille perheille perustarpeita, kuten ruokaa, lämpimiä peittoja ja makuupusseja.

Ukraina-keräykseen voi myös lahjoittaa MobilePay-numerolla 44533 sekä tekstiviestillä AUTA10 numeroon 16499.

Keräysluvat: Manner-Suomi RA/2019/723, voimassa 1.1.2020-31.12.2024. Ahvenmaa ÅLR-2021/7856, voimassa 1.1.-31.12.2022.

Mon Mar 07 10:15:00 EET 2022