Medialähetys yltää sinnekin, minne on vaarallista mennä

Kome intilaista naista.

Suomalaiset tukevat Intiassa neljällä kielellä lähetettäviä Toivoa naisille -ohjelmia. Yksi kielistä on odija, jota Pirkkala tukee.

Medialähetystä tarvitaan, jotta hyvää sanomaa voidaan viedä sinnekin, missä lähetystyöntekijöiden on vaarallista tai jopa hengenvaarallista mennä. Suomessa Medialähetys Sanansaattajat eli Sansa on erikoistunut medialähetykseen. Sisältöä mobiililaitteisiin, internetiin, radioon ja satelliitti-televisioon laativat Sansan kansainvälisten yhteistyökumppaneiden työntekijät, jotka ovat kotoisin ohjelmien kielialueilta.

Sunnuntaian 13.3. Suomen kirkoissa ja myös Pirkkalan kirkossa kerrotaan naisille suunnattuista ohjelmista, kun kolehti kerätään Toivoa naisille (TN)-mediatyöhön Aasiassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa.

Turkkilainen kuuntelija kuvaa TN-ohjelman vaikutusta elämäänsä:

”Tunsin ensi kertaa olevani jonkin arvoinen. Ohjelmanne lohduttaa minua. Kun voin salassa soittaa teille, siitä on minulle paljon apua. Puhutte niin kauniisti naisista. Kerrotte, että Jumala rakastaa naisia.”

Hänelle kuten monelle muullekin ohjelman kuuntelijalle on uutta, että nainen on Jumalan silmissä yhtä arvokas kuin mies ja että Jumala haluaa läheiseen suhteeseen ihmisen kanssa.

TN-työn toinen peruspilari on rukous. Noin 110 000 ihmisten kansainvälinen rukousliike yhtyy päivittäin kalenterin rukoukseen maailman naisten puolesta. Suomessa on tuhansia rukoilijoita ja 111 TN-rukousryhmää, joista kaksi on Pirkkalassa.

Tule 13.3.2022 messuun kello 10 Pirkkalan kirkkoon kuulemaan lisää median mahdollisuuksista. Silloin vietetään Medialähetys Sanansaattajien kirkkopyhää. Saarna toteutetaan nojatuolisaarnassa, jossa keskustelevat pastori Tuula Mannermaa ja Toivo naisille -työssä mukana oleva Liisa Heinänen. Messuavustustehtävissä myös aikuistyönohjausryhmän jäseniä.
Messun jälkeen kirkkokahvit.

Thu Feb 24 09:59:00 EET 2022