Apureiden vuosi oli tehtäviä täynnä

Apureiden joukko Pihlajaniemessä. Yhdellä miehistä on edessään kottikärryt ja kahdella lapio.

Apurit talkoilivat Pihlajaniemessä syksyllä 2021.

Seurakunnan ohjauksessa toimivilla naapuriapua tarjoavilla Apureilla on riittänyt työtä tänäkin vuonna.

Tehtäviin on kuulunut muun muassa lamppujen kiinnittämistä, verhojen vaihtamista, tietokoneiden kanssa avustamista, kalusteiden kasaamista ja purkamista, sairaalaan saattamista sekä halon hakkuuta ja puiden kantoa.

Lisäksi Apurit ovat talkoilleet Pihlajaniemessä ja Pappilan alueella sekä kunnostaneet paikkoja Lotjalla.

Toisinaan kutsuja tulee erikoisemmillekin tehtäville.

– Erityisesti mieleen on jäänyt hevosenlannan haku Yhteisvastuukeräyksen hyväksi, Apureista kerrotaan.

Muistissa pysyvät myös useamman kerran kohdatut asiakkaat.

– Saimme avustaa erästä henkilöä muutoissa muutamankin kerran vuoden aikana.

Apuriksi matalalla kynnyksellä

Apureiden palvelualttiiseen porukkaan kuuluu tällä hetkellä 21 miestä. Keski-ikä on 70 vuoden korvilla.

– ­­Ryhmähenki on mitä mahtavin. Työt tulee jaettua tasaisesti, Apurit kiittelevät.

Iloiseen joukkoon toivotetaan tervetulleeksi uusiakin kasvoja.

– Mukaan mahtuu sellaisia, jotka haluavat tavallisen ihmisen taidoilla antaa naapuriapua sitä tarvitseville. Positiivinen asenne ja huumorintaju ovat eduksi.

Asiakkaitaan Apurit haluavat kiittää kuluneesta vuodesta.

– Oli mukava auttaa ja tavata uusia ja vanhoja asiakkaita.

Jos olet kiinnostunut ryhtymään Apuriksi, ota yhteyttä diakoniatyöntekijä Jouni Kivimaahan: jouni.kivimaa@evl.fi / 050 523 5025.

2021-12-20 16:22:00.0