Seurakunnan tilat käytettävissä kaikille kristityille pareille

Kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 13.6. että Pirkkalan seurakunnan tiloja voi käyttää kaikkien parien vihkimiseen ja avioliiton siunaamiseen.  Samoin seurakunta vuokraa tilojaan hääjuhlia varten sukupuolesta riippumatta. Päätös tilojen käytöstä koskee pareja, joista ainakin toinen on evankelisluterilaisen kirkon jäsen tai kumpikin on jonkin muun kristillisen kirkon tai kristillisen uskontokunnan jäsen.

Kirkkoneuvosto valitsi työryhmän valmistelemaan kanttorin viran täyttämistä Pirkko Leponiemi-Pirhosen eläkkeelle jäämisen vuoksi ja hyväksyi kanttorin tehtävänkuvauksen. Työryhmän kutsuu koolle kirkkoherra, muut ryhmän jäsenet ovat kanttori Liisa Aaltola, seurakuntapastori Reetta Mörttinen ja kirkkoneuvoston jäsenet Markku Kuusjärvi ja Tuija Ollila. Ryhmään kutsutaan asiantuntijaksi kokenut kanttori Aija-Leena Ranta.

Kirkkoneuvosto päätti jatkaa Lähetysmyymälä-kahvila Sirpakan emännän työsuhdetta 2024 kesäkuun loppuun asti. Emännän työaika on 8–12 tuntia viikossa.

Päivärippikoulun hinnaksi tänä vuonna päätettiin puolet aiemmin ilmoitetusta, eli 25 euroa. Edullisempi hinta on mahdollinen, koska päivärippikoulussa on mm. pienemmät ruokakustannukset kuin leireillä.

2023-06-26 15:32:00.0