Kymppitonnin saajiksi äänestettiin lapset ja nuoret

Lapsia ringissä soittimien kanssa.

Seurakunnan toiminnan kehittämiseen varatun 10 000 euron käyttökohteet ovat selvillä. Rahan saajista päätettiin ensi kertaa osallistavalla budjetoinnilla, joka nosti kuntalaisten äänen kuuluviin varojen käytössä.

Äänestyksessä erottui lasten ja nuorten vapaa-ajan aktiviteetteihin liittyvä kolmen kärki.

Reilu neljännes 163 vastaajasta haluaa antaa rahaa pirkkalalaisten nuorten harrastustoiminnan maksuihin.

Toiseksi eniten kannatettiin syntymäpäiväjuhlien järjestämistä lapsille, joiden perheille se ei ole taloudellisesti mahdollista.

Kolmanneksi kannatettiin rahoitusta erityisnuorten ja nuorten aikuisten musiikkiharrastamisen tukemiseen esimerkiksi musiikkikerholla.

Voittajaideat äänestettiin 13 ehdotuksen joukosta.

– Olemme tyytyväisiä ehdotusten määrään, mukana oli aivan uusiakin avauksia. Tämä kannustaa meitä miettimään lisää tapoja paikallisten äänen vahvistamiseen, pappi Reetta Mörttinen sanoo.

Voittajaideoita kehitetään

Projektiraha jaetaan kolmen eniten ääniä saaneen ehdotuksen kesken.

Jokaisen idean toteutukseen varataan 3000 euroa, ja joustovaraa jää 1000 euroa.

Yhteistyö kuntalaisten kanssa jatkuu kesän aikana, kun voittajaideoita kehitetään eteenpäin niitä ehdottaneiden kanssa.

– Osan toteutus voi mennä ensi vuoden puolelle, Mörttinen arvioi aikataulua.

Tue Jun 13 10:29:00 EEST 2023