Kirkon kellot soivat rauhaa perjantaina

ukraina nettiin.jpg

Pirkkalan kirkon (Arokuja 8) kellot soivat rauhankelloina perjantaina 24.2. kello 12 ja illalla kirkko valaistaan Ukrainan lipun värein.

– Tulevana perjantaina tulee kuluneeksi vuosi Venäjän perusteettomasta ja käsittämättömästä hyökkäyksestä Ukrainaan. Sota on aiheuttanut mittaamatonta kärsimystä ja tuhoa. Haluamme seurakuntana osoittaa tukea Ukrainalle ja rukoilla edelleen rauhan puolesta, kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuth kertoo.

Pirkkalan kirkko valaistaan Ukrainan lipun värein kello 18–21. Valaistuksen toteuttaa pirkkalalaisille tuttu Arto Järvinen. Saman ajan kirkko on auki hiljaista rukousta varten.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat ovat kutsuneet seurakuntia ympäri maan soittamaan rauhankelloja, rukoilemaan rauhan puolesta ja rakentamaan yhteyttä ukrainalaispakolaisiin Suomessa.

2023-02-22 11:43:00.0