Lapsetkin äänestävät Pirkkalan seurakunnassa!

Laura Furu lasten vaalit.jpg

Seurakuntavaalien vaalipäivänä 20.11. järjestetään Pirkkalan seurakunnassa Lasten vaalit ihan ensimmäistä kertaa. Samaisena päivänä juhlimme Lapsen oikeuksien päivää.

- Järjestämme Lasten vaalit klo 12-18 kirkon aulatilassa. Vaalissa lapset äänestävät Perheiden Pihlis 2023 –tapahtumaan esiintyjän. Ehdokkaina ovat Nukketeatteriesitys, Taikuri ja Pelle. Äänestysikä on 212 vuotta. Äänestäminen on hauska demokratiakasvatuksen muoto. Lasten on hyvä pienestä pitäen harjoitella yhteisiin asioihin vaikuttamista, toteaa johtava varhaiskasvatuksen ohjaaja Laura Furu.

Pirkkalan seurakunnan lasten vaali mahdollistaa lasten paikallisen vaikuttamisen. Perheiden Pihliksessä esiintyy elokuussa 2023 lastenmusiikkiyhtye Orffit. Lapset pääsevät nyt vaalilla äänestämään tapahtuman toisen esiintyjän.

HMK

2022-10-26 14:07:40.0