Pääsiäistervehdys 2022

Pääsiäiskukkia ja taulu, jossa näkyy Jeesus ristillä.

Jumala luo uutta sinnekin, missä kaikki näyttää kuolleelta ja menetetyltä.

Jeesuksen oppilaat kulkivat Hänen kanssaan kohti Jerusalemia. Mielessä oli odotuksia, jotka eivät kuitenkaan toteutuneet.

Oppilaiden toiveet ja odotukset romahtivat. Tilalle tuli hämmennys, pelko ja suru. Tuntui siltä, että Jeesuksen kuoleman myötä kaikki oli menetetty.

Mutta sitten haudalta kantautui viesti. Siellä käyneet naiset välittivät eteenpäin sanomaa, jonka he haudalla kuulivat: ”Miksi etsitte elävää kuolleiden joukosta? Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista.”

Tämä talvi on ollut meillekin hämmennyksen ja pelon aikaa. Olemme kysyneet, onko vihalle, sodalle ja väkivallalle mitään rajaa?

Pääsiäisen evankeliumi tuo valon ja toivon. Jumala itse on voittanut kuoleman vallan. Kristus kutsuu meidätkin toivoon. Hän on noussut kuolleista!

Kristus kutsuu meitä seuraansa. Hän lahjoittaa meille uskon, toivon ja rakkauden.

Kristus on jo siellä, missä ihminen on yksin, peloissaan tai toivoton. Sinne mekin saamme Kristuksen kanssa rohkeasti kulkea.

Kristus on jo voittanut pahan vallan!

Jukka Jormanainen
vs. kirkkoherra