Pirkkalan seurakunta on antanut avustusta Ukrainan tilanteen johdosta

Ukrainalainen äiti lapsi sylissään.

Venäjän hyökättyä Ukrainaan helmikuussa, alkoi välittömästi myös avustusjärjestöjen toiminta sodasta kärsivien auttamiseksi. Tämän johdosta myös Pirkkalan seurakunnassa reagoitiin nopeasti. Pirkkalan seurakunta on antanut kaksi 5 000 euron erillistä avustusta Kirkon Ulkomaanavun kautta Ukrainassa tehtävään avustustyöhön. Ensimmäinen avustus annettiin maaliskuun alussa ja toinen maaliskuun lopussa.

Lisäksi Pirkkalan seurakunta järjesti 11.3. lipaskeräyksen Kirkon ulkomaanavun toimesta. Tämän keräyksen tuotto oli yli 3 700 euroa.

Lahjoittamalla hätäkeräykseen voit auttaa

Kirkon Ulkomaanapu on auttanut ukrainalaisia sodan ensi päivistä lähtien. Apua tarvitaan jatkuvasti. Yli neljä miljoonaa ukrainalaista on lähtenyt pakoon kotimaastaan. Ukrainan sisällä useat miljoonat ihmiset ovat joutuneet lähtemään kodeistaan.

Lahjoittamalla hätäkeräykseen voit auttaa. Kirkon Ulkomaanapu vie avun perille eurooppalaisten kumppanijärjestöjensä kautta.

kirkonulkomaanapu.fi/lahjoita/ukrainan-sota/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry on keksinyt erinomaisen tavan auttaa ukrainalaisia

Yhdistys on avannut https://autaukrainaa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä -palvelun, joka kerää lahjoitustavaroita kaikkialta Suomesta ja lähettää ne suoraan apua tarvitseville Ukrainaan. Yhdistyksen yhteistyökumppanit Posti, Matkahuolto ja PostNord toimittavat kuormia/paketteja kaikkialta Suomesta Helsinkiin maksutta. Lahjoittajalle ei siis tule lähettämisestä kuluja.

Tässä vielä lisätietoa Ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry:stä:

Kenen kanssa työskentelemme? Toimimme Ukrainan suurlähetystön, Ukrainan ulkoministeriön ja Suomen ulkoministeriön hyväksynnällä ja luvalla. Teemme tiivistä yhteistyötä Helsingin ja Tampereen kaupunkien sekä ukrainalaisten vapaaehtoisjärjestöjen kanssa.

Mitä me teemme? Keräämme humanitaarista apua Ukrainalle. Toimitamme tarvikkeita - sairaaloihin, vanhusten ja lasten puolustamiseen, pakolaisille ja hädänalaisille niin Ukrainassa kuin Suomessakin. Suomessa olemme avanneet avustuskeskuksen, josta pakolaiset saavat matalan kynnyksen apua välittömässä tarvikepulassa ja tarvittavaa informaatiota.

Mihin apu menee? Lähetämme tarvikkeita suoraan Ukrainaan virallisten ja vahvistettujen ukrainalaisten vapaaehtoisjärjestöjen kanavia pitkin suoraan juuri niihin kohteisiin, joissa kyseistä apua tarvitaan eniten. Olemme ketterä toimija ja pystymme toimimaan nopeammin ja joustavammin kuin suuret järjestöt.

Miten logistiikka toimii? Logistiikkakeskuksemme sijaitsee pääkaupunkiseudulla ja lähetämme sieltä avun rekoilla päivittäin eteenpäin. Yhteistyökumppaneitamme ovat mm. Posti, Matkahuolto ja PostNord, jotka toimittavat kuormia/paketteja kaikkialta Suomesta Helsinkiin maksutta. Tarvittaessa pystymme noutamaan lahjoitustavaroita myös yrityksenne tiloista.

2022-04-08 12:24:00.0