Kirkkovaltuusto valitsee uuden seurakunnan johtajan

Pirkkalan seurakunnan kirkkovaltuusto päätti kokouksessaan 10.10. esittää tuomiokapitulille, että kirkkoherran valitsee kirkkovaltuusto.
Yleensä tuomiokapituli määrää vaalitavan seurakunnan pyynnön mukaan. Kirkkolain mukaan seurakunnan johtaja voidaan valita seurakuntalaisten äänestyksellä tai kirkkovaltuuston äänestyksellä.
Kirkkoherran virka tulee haettavaksi loka-marraskuussa. Hakijoiden haastattelut menevät vuoden 2024 puolelle. Uusi seurakunnan johtaja pääsee aloittamaan työnsä suunnilleen touko- tai kesäkuun alussa.

Tulovero ennallaan

Kirkkovaltuusto päätti pitää vuoden 2024 tuloveroprosentin ennallaan, eli 1,4 prosentissa. Kirkkovaltuusto hyväksyi 46 000 euron määrärahan Lotjan huopakattojen ja rakennusteknisten virheiden korjaamiseen.

Kirkkovaltuusto valitsi kirkkoneuvostoon Marko Ruusunoksan tilalle Eero Rekolan ja hänelle henkilökohtaiseksi varajäseneksi Taavi Ahosen loppukaudelle 2023–2024. Lisäksi valittiin kirkkoneuvoston jäsenen Eeva Uskalin henkilökohtaiseksi varajäseneksi Mervi Mustakoski loppukaudelle 2023–2024.

Kirkkovaltuuston kokouksen pöytäkirja kokonaan tässä (PDF)

Wed Oct 11 08:48:43 EEST 2023