Kirkkoneuvostossa henkilövalintoja, ensi vuoden talouden suunnittelua

Kirkkoneuvosto valitsi 28.11. nuorisotyönohjaajaksi 1.2.2024 alkaen Ville Salmisen, joka on kirkon nuorisotyönohjaaja, sosionomi (AMK). Varasijalle valittiin Ilmari Veima. Ville on jo ennestään töissä Pirkkalan seurakunnassa kouluikäisten nuorisotyönohjaajana.

Lastenohjaaja Sonja Honkala jatkaa sijaisuuksissa koko ensi vuoden. Hänen työaikansa on 80 prosenttia täydestä työajasta.

Isoja investointeja

Investointeihin on varattu vuodelle 2024 lisää määrärahaa 484 650 euroa. Iso hanke ovat energiatehokkuusratkaisut ja aurinkosähköjärjestelmät kolmelle eri kiinteistöille 170 000 eurolla. Pihlajaniemen kesäkeittiökatokseen varataan 90 000 euroa, Pappilan päärakennuksen suunnitteluun 60 000 euroa, Lotjan keittiönrakennuksen laajentamiseen 51 000 euroa ja sähköutojen latauspisteisiin kolmella kiinteistöllä 47 000 euroa. Lisäksi on viisi pienempää hanketta.  Yhteensä investointihankkeisiin varataan 534 650 euroa.

Hallintosääntö valmistuu

Työryhmä on valmistellut ehdotuksen uuden kirkkolain mukaiseksi hallintosäännöksi. Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että kirkkovaltuusto hyväksyy Pirkkalan seurakunnan hallintosäännön, joka tulee voimaan 1.1.2024.

Kirkkoneuvoston 28.11. pöytäkirja on nähtävillä täällä.

Thu Nov 30 16:11:27 EET 2023