Kirkkoherran virkaan viisi hakijaa

Papin valkoinen panta miehen kaulassa.

Pirkkalan seurakunnan kirkkoherran virkaa ovat hakeneet määräaikaan 17.11. kello 15 mennessä:

• Jämsän seurakunnan seurakuntapastori, TM Ari Mäkelä

• Pitäjänmäen ma. seurakuntapastori, TM Asko Nuorkivi

• Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan hallinnon assistentti, TM Heidi Pitkänen

• Taivalkosken seurakunnan kirkkoherra, TM Tuomo Törmänen

• Sääksmäen seurakunnan kirkkoherra, TM Timo Waris.

Hakuprosessi jatkuu siten, että seuraavaksi Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli haastattelee hakijat.

Kapituli tutkii hakijoiden kelpoisuuden ja antaa kelpoisista hakijoista lausunnon. Tavoitteena on, että tämä tapahtuu tuomiokapitulin istunnossa 13.12.2023.

Tuomiokapitulin istunnon jälkeen seurakunnan vaalityöryhmä päättää haastatteluun kutsuttavat hakijat ja järjestää haastattelut.

Seurakuntalaisten eteen kirkkoherrahakijat pääsevät yleisessä vaalipaneelissa 18.1.2024. Vaalipaneeli järjestetään kirkolla ja sitä voi seurata myös striimin kautta.

Jos kaikki etenee suunnitellusti, kirkkoneuvosto tekee kirkkovaltuustolle esityksen valinnasta kokouksessaan 31.1. Kirkkovaltuusto toimittaa vaalin omassa kokouksessaan 8.2.

Tuomiokapitulin nimeämänä vaalin valmistelijana toimii lääninrovasti Ulla Ruusukallio.

Mon Nov 20 13:16:00 EET 2023