Pirkkalan kirkko yksi valotempauksen kohteista

Tampereen Hiedanrannan rakennus sinisessä valossa.

Aiemmassa Guerrilla Lighting -tapahtumassa Tampereella Hiedanrannan rakennus kylpi sinisessä valossa. Kuva: Leena Lehti

Pirkkalan kunnan valotempaus valaisee marraskuisena iltapäivänä myös Pirkkalan kirkon julkisivun.

Kirkko on yksi Guerrilla Lighting -tapahtuman muutamasta paikasta, joita kierretään valokulkueen kanssa lauantaina 11.11. auringon laskettua.

Mukana on vapaaehtoisia valonkantajia, jotka valaisevat ennakkoon valittuja keskustan kohteita tehokkailla akkuvalaisimilla. Valo leikittelee kohteissa hetken, kunnes matka jatkuu.

– Tarkoitus on iloita valosta ja samalla herättää keskustelua valaistuksesta ympäristössämme: onko valo laadukasta, onko sitä liikaa tai väärissä paikoissa, tiedotteessa avataan.

Reitti paljastuu paikan päällä

Kulkue lähtee liikkeelle Tiiman aukiolta kello 16.30. Tapahtuma kestää tunnin ja sen aikana matkaa taitetaan noin 1,4 kilometrin verran.

Esteetön reitti paljastuu osallistujille kokonaisuudessaan paikan päällä. Osallistuminen on maksutonta.

Tapahtuma on Operaatio Pirkanmaa -kulttuurihankkeen tukemaa toimintaa. Kunta toteuttaa sen yhteistyössä vapaaehtoisten kanssa.

Guerrilla Lighting -valotempauksen on ideoinut englantilainen valaistussuunnittelija Martin Lupton. Tapahtumia on järjestetty eri puolilla Suomea vuodesta 2008 lähtien.

Guerrilla Lighting -valotapahtuma la 11.11. Lähtö Tiiman aukiolta (Viistokuja 3) klo 16.30. Tapahtuma on maksuton. Lue lisää kunnan sivuilta täältä.

Tue Oct 10 16:20:00 EEST 2023