Kirkkoherran valintatavaksi ehdotetaan välillistä vaalia

Pirkkalankoivun lehtiä.

Pirkkalan seurakunnan kirkkoneuvosto on välillisen kirkkoherranvaalin kannalla. Silloin kirkkoherran valitee kirkkovaltuusto.
Kirkkoneuvosto käsitteli kokouksessaan 26.9. myös kirkkoherran viran erityisiä tarpeita, eli sitä, mitä kaikkea kirkkoherran tulisi nimenomaan Pirkkalassa osata tavanomaisten pätevyyksien lisäksi.

Vaalitavasta päättäminen etenee siten, että kirkkoneuvosto esittää välillistä vaalia kirkkovaltuustolle, joka voi päättää pyytää välillistä vaalia tuomiokapitulilta.

Kirkkoneuvosto käsitteli alustavasti ensi vuoden investointeja.

• Merkittävin investointi vuodelle 2024 ovat aurinkovoimalat, joihin esitetään yhteensä 150 000 euroa.
  • Toiseksi suurimpana investointimenona on Pihlajaniemen keittiö-ruokalarakennus, jonka uudistus tehtäisiin vahvasti talkootyöllä, 90 000 euroa.
  • Pappilan purettavan päärakennuksen tilalle tehtävän päärakennuksen suunnitteluvaiheeseen 60 000 euroa.
  • Lotjalla keittiörakennuksen laajennushankkeiden toteuttamiseen ja suunnitteluihin 51 000 euroa.
  • Autojen sähkölatauspaikkoihin kolmella kiinteistöllä yhteensä 47 000 euroa.

Kokouksessaan 26.9. kirkkoneuvosto päätti tai päätti esittää kirkkovaltuustolle myös muun muassa:

• Kaukasian ja Indonesian nimikkoläheteistä.
  • Nuorisotyönohjaajan viran avaamisesta haettavaksi, täytetään 1.2.2024 alkaen.
  • Myönsi Marko Ruusunoksalle eron luottamustoimista, koska Ruusunoksa ei ole Pirkkalan seurakunnan jäsen 1.9. alkaen. Kirkkovaltuustoon Ruusunoksan sijaan nousee Mervi Mustakoski.
  • Lotjan huopakattojen ja muiden korjausten lisämäärärahasta 46 000 €.
  • Muistomerkki lapsettomille ja lapsensa menettäneille hankitaan 2024 aikana hautausmaalle. Muistomerkkiin varattiin 12 000 euroa ja asetettiin työryhmä toteuttamaan muistomerkki.

Kokouksen pöytäkirja on kokonaan tässäLinkki avautuu uudessa välilehdessä (PDF)

Wed Sep 27 14:38:00 EEST 2023