Sinäkin voit vaikuttaa: Millainen juuri Pirkkalan kirkkoherran pitäisi olla?

Ihmisiä laittamassa lappuja seinälle.

Pirkkalan kirkon seurakuntasali oli melkein täynnä väkeä, kun tiistai-iltana 12.9. tutustuttiin porukalla siihen, miten kirkkoherra valitaan, ja millä kriteereillä kirkkoherraehdokkaita arvioidaan.

Kun seurakunnan johtajaa valitaan, vaalitapa on joko suora vaali, jossa seurakuntalaiset äänestävät kolmesta ehdokkaasta, tai välillinen vaali, jossa kirkkovaltuutetut äänestävät ehdokkaista.
Illassa jokainen sai miettiä, mitä juuri Pirkkalan kirkkoherran pitäisi osata ja millainen hänen tulisi olla.

Seurakuntasalin seinälle kertyi noin 90 lappua, kun jokainen sai kirjata ylös, millaisen kirkkoherran toivoisi Pirkkalan seurakuntaan.

Suuri toiveiden määrä käsitellään ja tiivistetään muutamaan Pirkkalan seurakunnalle erityisen tärkeään kohtaan, jotka sitten ohjaavat kirkkoherraksi hakeneiden arviointia.

Sinäkin voit vaikuttaa

Mitä kirkkoherran pitäisi osata tai millainen hänen tulisi olla juuri Pirkkalassa? Vastaa kysymykseen ja lähetä se meille helposti tällä verkkolomakkeella. Lomake on auki 19.9. asti.

Wed Sep 13 15:05:00 EEST 2023