Pirkkalan Vanhan kirkon juhlamessu ja muut juhlavuoden tapahtumat

Pirkkalan Vanhan kirkon koristemaalaus.

Pirkkalan Vanha kirkko täyttää tänä vuonna sata vuotta. Heikentyneen koronatilanteen johdosta olemme joutuneet tekemään muutoksia suunniteltuihin tapahtumiin.

Alla olevasta linkistä pääsee katsomaan Vanhan kirkon juhlavuoden tapahtumaesitettä. Esitteeseen on korjattu koronatilanteen aiheuttamat muutokset. Muutokset avautuvat info-kuvakkeita klikatessa.

- Pirkanmaalla on koronatilanne heikentynyt, ja alueella on siirrytty leviämisvaiheeseen. Joudumme tässä tilanteessa tietysti huomioimaan viranomaisten päivitetyt ohjeet, että voimme järjestää turvallisesti tilaisuuksia. Rajoitusten kiristyminen tuntuu nyt pahalta, mutta yritetään olla kärsivällisiä ja hyväksyä tosiasiat. Kyllä tämä pandemia vielä ohi menee, sanoo kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuth.

Vanhan kirkon juhlamessu on sunnuntaina 15.8. klo 12 Pirkkalan Vanhassa kirkossa. Piispa Matti Repo tulee saarnaamaan ja avustavana pappina toimii Reetta Väisänen. Musiikista vastaavat Pirkko Leponiemi-Pirhonen (urut), Juha Yli-Knuutila (laulu) ja Anni Härkönen (sello). Koronarajoitusten takia kirkkoon voidaan ottaa sisään vain 30 henkilöä. Juhlajumalanpalvelus lähetetään myös suoratoistona internetissä seurakunnan Facebook-sivulla sekä YouTube-kanavalla.

Olemme myös siirtäneet kamarimusiikkisarjan Vanhasta kirkosta Pirkkalan kirkkoon, johon voimme ottaa sisään 95 henkilöä.

Tilaisuuksiin saapuessa käytämme kasvomaskia, pidämme turvaetäisyyksistä huolta sekä huolehdimme hyvästä hygieniasta.

Koronatilanteesta johtuen muutokset voivat olla vielä mahdollisia.

2021-08-04 10:32:00.0