Juhlaliite Vanhasta kirkosta julkaistu

Vanhan kirkon juhlavuosijulkaisun kansiaukeama.

Vanhan kirkon 100-vuotista taivalta on koottu juhlavuoden kunniaksi yksiin kansiin. Sata vuotta – tuhat ja yksi tarinaa -niminen juhlaliite jaetaan Pirkkalaisen välissä Pirkkalan, Härmälän, Rantaperkiön ja Hatanpään talouksiin keskiviikkona 2. kesäkuuta. Liitteen verkkoversio on saatavilla tämän jutun lopussa.

– Olemme keränneet mielenkiintoisen paketin juttuja kirkon historiasta, nykyhetkestä ja tulevaisuudesta. Myös pirkkalalaisten omat kokemukset ja muistot ovat vahvasti esillä, tiedottaja ja juhlaliitteen toimituskunnan puheenjohtaja Mari Lilja kertoo.

Muistoja ja kuvia kirkosta kerättiin pirkkalalaisilta sosiaalisessa mediassa alkuvuoden 2021 aikana.

Osaksi muuttaneiden tervehdystä

Liljan mukaan omat haasteensa sekä juhlavuoden suunnitteluun että liitteen koostamiseen toi jatkuvasti muuttuva koronatilanne.

– Monia vuoden alkuun mietittyjä tapahtumia siirrettiin syksyyn sillä ajatuksella, että koronatilanne olisi silloin helpompi.

Jatkossa 28-sivuinen juhlaliite lähetetään Pirkkalaan muuttaneille osana seurakunnan tervehdystä. Liitteen saa mukaansa myös Tiekirkkona toimivasta Vanhasta kirkosta (Anian rantatie 226).

Tutustu juhlaliitteeseen tästä.

Tue Jun 01 15:43:55 EEST 2021