Sana: Täältäkö sitä toivoa saa?

sana_46_nettiin.jpg

Ostoskeskuksen ovista minua vastaan käveli pariskunta. Nainen oli hunnutettuna, silmien edessä verkko, ylhäältä alas asti mustissaan. Miehellä oli päällään viileä puuvillainen t-paita. Jäin miettimään, millaista elämää nainen siellä hunnun alla viettää. Olin matkalla trooppisen kuumassa Aasian maassa ja itselleni uudessa kulttuurissa. "Näitkö mustan hunnun?", kuulin kysymyksen sisimmässäni. Se ei ole vain naisen yllä, se peittää hänen mielensä, sydämensä, perheensä, henkensä ja koko hänen elämänsä.

Näin kertoo ja muistelee Marli Spieker, Toivoa naisille -rukousverkoston perustaja. Hän koki tuolloin saaneensa kutsun tulevaan tehtäväänsä.

Tuosta ostoskeskuksen tapahtumasta on aikaa yli 22 vuotta. Työ laajeni rukouksesta radio-ohjelmien lähettämiseen alueille, missä naisten asema on yhteiskunnallisesti heikko. Ohjelmissa viestittiin, kuinka paljon Jumala rakastaa ja arvostaa heitä. Miten hän antoi ainoan poikansa pelastaakseen heistä jokaisen. Samalla ohjelmissa oli käytännön arjen neuvoja terveyteen ja perheen elämään liittyen.

Vuonna 2000 rukousverkosto laajeni Suomeen ja meillä käynnistyi aluksi jaavankielisten Naiset toivon lähteellä -radio-ohjelmien tukeminen Sansan, kirkon lähetysjärjestön kautta. Nyt saamme iloita 108:sta rukousryhmästä Suomessa, näistä kaksi on Pirkkalassa.

Mikä saa ihmiset rukoilemaan toistensa puolesta. Kuinka kauan voi jaksaa yksin, jos ei voi jakaa elämän haasteita kenenkään kanssa. Tulevana lauantaina juhlitaan Toivoa naisille 20 vuotta Suomessa. Tuolloin Toivon säteitä -juhlawebinaari lähetetään Pirkkalasta. Juhlapuheen pitää Peggy Banks, kansainvälisen rukousverkoston johtaja. Toivoa on tarjolla. Hän joka kehottaa kantamaan toistemme kuormia, on luvannut vastata rukouksiin.

Anne Vanhatalo

2020-11-11 10:45:00.0