Syysreitti kuljettavaksi Nomadi-sovellukseen

Seurakunnan mobiilireitti Nomadi-sovelluksen kartalla.

Syysreitti korvaa kesäajan reitin, joka vei Vähäjärven maisemiin.

Syksyinen kävelyretki Pirkkalassa saa nyt lisämausteita älylaitteelle ladattavasta Nomadi-sovelluksesta.

Sovelluksessa avataan 1. lokakuuta seurakunnan mobiilimuotoinen syysreitti, joka johdattaa kulkijaa paikasta toiseen. Vierailtavat kohteet näkyvät kartalla ja tulevat eteen suunnitellussa järjestyksessä.

– Jokaisella rastilla on rukous, jonka äärellä voi hiljentyä kävelyn lomassa, lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja Anne Sihvonen kertoo.

– Tämä on eräänlaista hartauselämän viemistä maastoon. Liikkuvana seurakuntana haluamme luoda tällaisia mahdollisuuksia.

Sovelluksen lataamiseen ja käyttöön tarjotaan opastusta kahvila Sirpakassa kahtena päivänä lokakuussa.

– Paikalle kannattaa tulla älypuhelimen kanssa, mutta ohjatuilla kierroksilla reitin voi kulkea myös ilman puhelinta. Silloin rasteilla luetaan tekstit puhelimen näytöltä ääneen.

Ohjattu kierros kestää noin puolitoista tuntia ja sisältää kahvihetken Sirpakassa.

Ohjatut kierrokset Nomadi-sovelluksen käyttöön su 18.10. klo 14 ja ti 20.10. klo 17, kokoontuminen kahvila Sirpakassa (Koulutie 1).

Mon Sep 28 16:42:38 EEST 2020