Tiekirkko kutsuu tauolle ja taiteen äärelle

Pirkkalan Vanha kirkko yläilmoista kuvattuna.

Pirkkalan Vanhan kirkon historia ulottuu jo yli sadan vuoden taakse. Opastettu esittely voi tarjota uutta tietoa myös paikkakuntalaisille.

Pirkkalan Vanha kirkko avaa jälleen ovensa matkailijoille ja muille kesän kulkijoille.

Tiekirkko on avoinna maanantaihin 31.7. asti maanantaista perjantaihin kello 10–14.

Alueella on opas, joka on tavoitettavissa puhelimitse kirkon esittelyä varten. Kirkkoon voi halutessaan tutustua myös omatoimisesti tai tulla vain levähtämään matkan varrella.

Monenlaista koettavaa

Yli satavuotias kirkko tarjoaa nähtävää sekä arkkitehtuurin että taiteen ystäville.

Suomen mittakaavassa ainutlaatuinen alttaritaulu on kuvataiteilija, arkkitehti Uuno Alangon käsialaa.

Seinien ja pylväiden koristemaalaukset ovat toteuttaneet taidemaalarit Oskari Niemi ja Hugo Eho kirkon suunnittelijan, arkkitehti Ilmari Launiksen vision mukaan.

Tutkittavaa löytyy myös hautausmaalta, jossa kulkee Nomadi-reitti Tarinoita 100-vuotiaasta.

Reitti esittelee hautausmaata opastaen kulkijaa rastilta toiselle. Ilmainen Nomadi-sovellus on ladattavissa puhelimen sovelluskaupasta.

Tiekirkko (Anian rantatie 226) avoinna arkisin klo 10–14 ma 31.7. asti. Paikalla on opas.

2023-05-31 14:50:17.0