Talvitapahtumassa pääsee ponin selkään ja paloautoon

Talvitapahtuma_kuvakollaasi_nettiin.jpg

Seurakunnan perinteistä talvitapahtumaa vietetään Pirkkalan kirkolla ja kirkon ympäristössä sunnuntaina 5. helmikuuta. Ennakkolipunmyynti alkaa kirkon aulassa kello 9.30 ja päättyy kynttilänpäivän perhemessun alkaessa kello 10.

Erilaiset aktiviteetit täyttävät pihapiirin perhemessun jälkeen kello 11 alkaen aina kello 14 asti.

Ohjelmatarjonta on lapsiperheitä ajatellen vielä edellisvuosia monipuolisempi, seurakunnan johtava varhaiskasvatuksen ohjaaja Laura Furu lupaa.

Kello 12 Pirkkalan Hiihtäjät järjestää lapsille suunnistusta, joissa kaikki osallistujat saavat palkinnon.

– Luvassa on monenlaista muutakin puuhaa mäenlaskusta mönkijäajeluun, jos sää vain sallii. Lisäksi löytyy esimerkiksi poniratsastusta (kello 12–14), ongintaa ja kasvomaalausta. Paloautoon, poliisiautoon ja ambulanssiinkin pääsee tutustumaan.

Yhteisvastuun hyväksi

Eri pisteiden maksuilla tuetaan niin ikään sunnuntaina käynnistyvää Yhteisvastuukeräystä.

Tänä vuonna varoja kerätään nuorten väkivallan ja konfliktien ratkaisuun ja ennaltaehkäisyyn teemalla ”Nuoret väkivaltaisessa maailmassa”. Keräystuotosta 40 prosenttia jää Suomeen ja 60 prosenttia ohjataan kansainväliseen apuun Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston kautta.

Keräyspäällikkönä toimiva Furu uskoo teeman saavan ihmisiä liikkeelle.

– Nämä ovat pinnalla olevia aiheita, joista saamme lukea eri tiedotusvälineistä surullisia tarinoita. Huoli nuorten hyvinvoinnista koskettaa monia.

Nuorten hyväksi tempaistaan tänä vuonna ennätyksellisen suurella joukolla. Talvitapahtuman toteutukseen on lähtenyt mukaan kymmeniä paikallisia toimijoita.

– Yhteistyökumppaneita on enemmän kuin koskaan aiemmin. Sponsoreina on noin 30 pirkkalalaista yritystä, ja järjestelyissä on auttamassa kymmenisen järjestöä tai yhdistystä. Lisäksi mukana on iso joukko vapaaehtoisia, Furu kiittelee.

Talvitapahtuma Pirkkalan kirkolla (Arokuja 8) su 5.2. klo 11–14. Tuotto Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Fri Feb 03 14:41:00 EET 2023