Tutustu tiekirkkoon

Pirkkalan Vanha kirkko viettää juhlavuottaan. Tämä vuonna kirkko täyttää 100 vuotta.

Pirkkalan kirkko on aikaisempina vuosina kesäisin toiminut tiekirkkona. Tänä kesänä tiekirkkona toimii Vanha kirkko. Kirkon ovet ovat avoinna tutustumista ja hiljentymistä varten arkisin 7.6.–15.8.2021 kello 10–15 välisenä aikana. Kirkossa on myös opas paikalla.

Nomadi-sovelluksen ”Tarinoita 100-vuotiaasta” reitin käyttöön saa tarvittaessa opastusta kirkon oppailta.

Uusi valtakunnallinen tiekirkot.fi-sivusto avautuu 3.6.2021. Sieltä löytyy tietoa kaikista tiekirkoista sekä niiden aukioloajoista.

Hautausmaakierrokset kesällä

Hautausmaakierroksia järjestään kesällä 2021 neljä kertaa. Kierros kestää noin 45 minuuttia.

• to 17.6., to 15.7. ja ti 10.8. klo 18
  • Hautausmaapäivänä ti 8.6. hautausmaakierros on klo 10.30. Kierroksen jälkeen klo 11.30 on hartaus sekä ulkokahvit.

Kännykkäsovellus opastaa hautausmaalla

Juhlavuoden Nomadi-reitti kulkee Vanhan kirkon hautausmaalla. Reitillä on kymmenen rastia, joilla kerrotaan tarinoita menneisyydestä ja nykyisyydestä. Reitin toivotaan innostavan jakamaan myös omia kokemuksia ja muistoja: Mitä sinä haluaisit kertoa lapsillesi tai lastenlapsillesi? Mitä haluaisit kysyä vanhemmiltasi tai isovanhemmiltasi? Mitä tämä paikka merkitsee sinulle?

Rasteilla on toiminnallisia tehtäviä, joita voi ratkoa yksin, ystävien tai vaikkapa perheen kanssa. Aloitusrasti sijaitsee Anian rantatien puoleisella parkkipaikalla, opastetaulun luona. Reitti päättyy kirkon pääoven eteen. Kesällä kirkossa on mahdollista vierailla aukioloaikojen puitteissa, ellei käynnissä ole hautaus tai muu toimitus.

Nomadi-reitille voi lähteä silloin, kun se itselle parhaiten sopii.
Tekijätiimi kiittää kaikkia seurakuntalaisia ja työntekijöitä, jotka ovat olleet mukana reitin suunnittelussa ja toteutuksessa!

Hae ilmainen Nomadi-sovellus mobiililaitteesi sovelluskaupasta. Avaa sovellus ja syötä hakusanaksi ”Tarinoita 100-vuotiaasta”. Jos lataat kartan etukäteen info-nappulasta, et ole riippuvainen mobiilidatasta. Avaa puhelimen äänet ja sijaintitiedot viimeistään aloitusrastilla, jotta näet missä kohtaa reitillä olet. Tultuasi rastin lähelle puhelin antaa äänimerkin tai värisee. Rastien kohdalla voit avata puhelimella rastien tekstit, audiot tai videot ja jäädä hetkeksi niiden äärelle.

Pirkkalan Vanha kirkko kesällä 2021.
Pirkkalan Vanha kirkko ja kirkon portit.