Muskarit

Musakahvila

Keväällä 2024 musakahvila järjestetään maanantaisin klo 9.30–11.30 Pirkkalan kirkon pihapiirissä ja kylmällä säällä kirkon kerhotalossa sisällä.

Musakahvila on avointa toimintaa vauvasta vaariin ja tänne voi tulla oman aikataulun mukaan. Noin puolen tunnin musahetki pidetään n. klo 10.00. Musakahvilassa on tarjolla kahvia, teetä ja pientä purtavaa, myös omat eväät voi ottaa mukaan.

Tulethan musakahvilaan ainoastaan täysin terveenä ja huolehdit hyvästä käsihygieniasta.

Tervetuloa musakahvilaan viihtymään ja musisoimaan!

Muskariryhmät kevätkaudelle 2024

Keväällä 2024 seurakunnassa järjestetään yhteensä kahdeksan muskariryhmää. Ilmoittautuminen on päättynyt keväältä 2024.

Ilmoittautumisten päätyttyä voit tiedustella vapaita muskaripaikkoja suoraan muskareiden ohjaajilta Arilta, Susannalta ja Sonjalta.

Kirkkoveräjällä muskareiden yhteydessä toimii omatoiminen muskarikahvila ja leikkihuone, jossa voi viivähtää ennen tai jälkeen muskaria leikkimässä, juomassa kupin kahvia ja vaihtamassa kuulumisia muiden muskarilaisten kanssa. Keskiviikkoisin muskarilaiset ovat lämpimästi tervetulleita puistotreffeille, jotka kokoontuvat kirkon pihassa koko aamupäivän ajan. Iltapäivän vauvamuskareiden ajan on kerhotalon leikkihuone avoinna, jossa voi viivähtää muskarin yhteydessä samoin kuin Kirkkoveräjällä.

Vauvamuskari

Vauvamuskari 1 (6–12kk) Pirkkalan kirkon kerhotalossa keskiviikkoisin klo 11.00–11.30

Vauvamuskari 2 (6–12kk) Pirkkalan kirkon kerhotalossa keskiviikkoisin klo 13.00–13.30

Vauvamuskari 3 (0–6kk) Pirkkalan kirkon kerhotalossa keskiviikkoisin klo 14.0014.30

Vauvamuskari 4 (3-12kk) Kirkkoveräjän seurakuntatalolla torstaisin klo 11.00-11.30

Taaperomuskari

Taaperomuskari 1 Pirkkalan kirkon kerhotalossa keskiviikkoisin 9.15–9.45.

Taaperomuskari 2 Kirkkoveräjän seurakuntatalossa torstaisin 9.15−9.45.

Perhemuskari

Perhemuskari 1 Pirkkalan kirkon kerhotalossa keskiviikkoisin 10.0010.40.

Perhemuskari 2 Kirkkoveräjän seurakuntatalossa torstaisin 10.00–10.40.

Perhemuskareissa koko perhe pääsee seikkailemaan yhdessä leikkien, laulellen, soitellen ja tanssien.

Vauvamuskareissa vauva ja vanhempi pääsevät laulamaan, loruttelemaan, soittamaan ja tanssimaan yhdessä. Laulut ja lorut tukevat vauvan ja vanhemman välistä vuorovaikutusta sekä tukevat lapsen kehitystä.

Taaperomuskarissa 1–2-vuotias saa kokea musiikin riemua monipuolisen liikkumisen, soittamisen ja leikkimisen kautta yhdessä oman aikuisen kanssa. Muskaritoiminta on osa seurakunnan varhaiskasvatusta ja kasteopetusta.

Muskaripaikkojen läheisyydessä on seurakunnan ylläpitämät leikkipuistot. Niissä voitte viettää kuulumisia vaihdellen aikaa ennen ja jälkeen muskarikokoontumisia. Muskareiden yhteydessä on avoinna myös leikkihuoneet ja kirkon pihalla keskiviikkoaamupäivisin kokoontuu myös puistotreffit.

Muskarikausi kestää puoli vuotta, ja ilmoittautumiset uudelle kaudelle ovat aina kauden alussa elokuussa ja tammikuussa. Muskaripaikkoja saattaa vapautua kesken kauden, joten niitä voi tiedustella muskarin ohjaajilta Arilta ja Sonjalta.