Virkisty Pappilan alueella

Pappilan ulkoilualueet kutsuvat pirkkalalaisia ulkoilemaan! Tervetuloa virkistymään alueelle, jonka historia Pappilana ajoittuu aina 1600-luvun alkupuolelle asti.

Pappilan alueella sijaitsevat Pappilan päärakennus, väentupa ja aittakappelirakennus. Pihapiirin vasemmalla puolella olevalta parkkipaikalta vie tie rantaan, jossa sijaitsevat kirkkovenetalas, lintutorni, kota ja lyhyen matkan päässä laavu sekä nuotiopaikka. Pappilan pihapiirissä sijaitsee toinen nuotiopaikka ja huvimaja.

Pappila sijaitsee osoitteessa Pappilantie 65, Pirkkala. Tie Pappilaan kulkee Vanhan kirkon vierestä Anian rantatie 226:n kohdalta.

Makkaranpaistoa ja lintujen tarkkailua

• Nuotiopaikat, laavu, lintutorni ja huvimaja ovat vapaasti käytettävissä, kun alueella ei ole seurakunnan omaa toimintaa. Kota on seurakunnan omassa käytössä. Kotaa myös vuokrataan pirkkalalaisille yhteisöille ja Pirkkalan kunnan asukkaille.
  • Laavun takana on polttopuita, joita voi sahata omaan käyttöön kohtuullisen määrän. Alueen metsää ei saa hakata.
    Laavun polttopuutilanne vaihtelee ja erityisesti talvella puut voivat olla märkiä, jolloin omien polttopuiden tuonnilla voi varmistaa tulentekomahdollisuudet. Metsäpalovaroituksen aikana tulenteko on kielletty.
  • Rannassa on seurakunnan käytössä oleva puuliiteri.
  • Nuotiopaikan vieressä on puucee, jota voi tarvittaessa käyttää.
  • Nuotiopaikan läheisyydessä metsässä kulkee luontopolku.
  • Roskat voi jättää Pappilan pihassa olevaan roska-astiaan. Älä jätä mitään roskia luontoon. Siivoa nuotiopaikalla kaikki jälkesi.
  • Pappilan vieressä sijaitsevassa Pihlajaniemessä voi käydä uimassa silloin, kun paikalla ei ole muuta toimintaa.
  • Mikäli havaitsee kiinteistöihin liittyviä epäkohtia, tulee ottaa yhteyttä seurakuntapuutarhuriin tai talousjohtajaan.

Pappilan alueen kartta.